środa, 16 października 2013

Sernik na niepogodę

Jak zaczęło padać w nocy , tak pada , kropi i mży na zmianę .............. buuuu . Wstałam rano i zaraz pognałam prosto do kuchni  z zamiarem upieczenia sernika . Mała przyjemność , a cieszy ;) 
Zapach ciasta roznosił się po całym domu , a ja dreptałam nóżkami , kiedy kiedy .... 
Jest ! 
Pozostało zrobić kawkę i zamkniętymi oczami delektować się każdym kęsem sernika :D 
Uraczyłam nim jeszcze kilka osób , gdyż miałam dziś w domu prawdziwy nalot .Także mój sernik poprawił  nastrój wielu osobom , a co najważniejsze - smakował ;)




ciasto kruche

3 szkl maki
2 łyżki cukru pudru
5 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
margaryna 


masa serowa

1 kg sera
3/4 kostki masła 
1 szkl cukru 
1 budyń waniliowy lub śmietankowy
3 całe jaja 


na beze 

5 białek 
1 szkl cukru
pod koniec ubijania dodać 1 łyżkę mąki ziemniaczanej 


Kolejność układania na blasze 

schłodzone starte ciasto ,
masa serowa ,
brzoskwinie pokrojone w kostkę 
beza ,
starte ciasto
Pieczemy w 180 " ok 60 minut 

Smacznego 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz